10 tys. produktów w ofercie
Bezpieczne zakupy
Wysyłka w 24h
99% Klientów poleca nasz sklep

Jak wybrać logo do salonu fryzjerskiego

 

To już postanowione, po długich przemyśleniach, licznych dyskusjach i nieprzespanych nocach, w końcu postanowiłaś – otwierasz swój własny salon fryzjerski. Teraz tylko musisz załatwić wszelkie niezbędne formalności w różnego rodzaju urzędach, wyposażyć swój lokal we wszelkie niezbędne urządzenia fryzjerskie i wymyśleć logo własnego salonu fryzjerskiego. Zanim jednak dojdziesz do tej kwestii, musisz wiedzieć, że logo salonu to nie jest jakiś zbędny czy też nic nieznaczący dodatek, ale tak naprawdę swego rodzaju fundament istnienia Twojego salonu. Weź pod uwagę fakt, że to logo właśnie będzie widniało na reklamach, ulotkach czy bilbordach. Charakterystyczne i trafne logo Twojego salonu sprawi, że Twój potencjalny klient szybciej i łatwiej do Ciebie trafi. Zatem jak widać, logo ma bardzo duże znaczenie.

jakie wybrać logo do salonu fryzjerskiego

Udane logo salonu fryzjerskiego. Jak je stworzyć?

Wymyślenie trafnego i udanego logo salonu fryzjerskiego to nie lada wyzwanie. Musisz bowiem wiedzieć, że nieudane i nietrafne logo może skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usług w Twoim salonie fryzjerskim. Dale tego, zanim dojdziesz do tak ważnej kwestii, jak zaprojektowanie własnego logo, musisz dokładnie przeanalizować jego koncepcję, wybrać konkretny styl, itp. Itd. Będąc na etapie tworzenia logo swojego interesu, musisz pamiętać o trzech podstawowych cechach. Jakich ? O tym już za chwilę!

  • Logo musi być proste!

Im bardziej proste logo, tym lepiej. Zbytnio przekombinowana grafika może skutecznie zniechęcić klientów. Dotyczy to zarówno zbyt dużej liczby kolorów jak i zbyt dużej ilości poszczególnych elementów składających się na logo salonu fryzjerskiego. Zatem zastanów się dokładnie na swoim logo, weź pod uwagę fakt, że im bardziej trafne logo tym bardziej trafia do klienta.

  • Musi być rozpoznawalne

W tej kwestii głównie chodzi o to, aby Twoje logo nie było zbyt podobne do innych. Generalnie chodzi o to, aby logo Twojego salonu fryzjerskiego wyróżniało się na tle konkurencji. Jeśli w co drugim logo salonu w Twoim mieście umieszczone są nożyczki, to absolutnie nie idź tym tropem. I pamiętaj, to że zmienisz kolorystykę to też Ci nic nie da. Bądź bardziej oryginalna i wyróżnij się z tłumu. Dzięki temu Twoje logo będą łatwiej rozpoznawalne i automatycznie będzie kojarzyło się tylko z Twoim salonem, a nie kilkoma innymi.

  • Logo musi być ponadczasowe

Projektując własne logo salonu fryzjerskiego, musisz wziąć pod uwagę fakt, że Twój salon nie będzie istniał przez rok, dwa trzy lata. Ale że będzie funkcjonował na rynku przez wiele, wiele lat. Dlatego wybierając logo, nie kieruj się aktualną modą czy teraz panującymi trendami. To co jest modne teraz, nie będzie w modzie za dwa, trzy lata. Dlatego myśl bardziej perspektywicznie idź w kierunku ponadczasowości .

  • Logo musi być stałe

Nawet jeśli wymyślone przez Ciebie logo nie będzie ponadczasowe. To zmienianie go co jakiś czas na pewno nie jest dobrym pomysłem. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że stali klienci są już przyzwyczajeni do Twojego logo. A po drugie, projektując nowo logo, musisz zainwestować sporo pieniędzy, bowiem wiąże się to także ze zmianą wizytówek, papieru firmowego, ulotek, a także zmianą strony WWW.

Gdy już wiesz jak zaprojektować logo salonu fryzjerskiego, teraz może już przejść do tego niełatwego, ale jakże satysfakcjonującego procesu.

Jak zaprojektować logo salonu fryzjerskiego?

Właśnie poznałaś podstawowe zasady tworzenia logo salonu fryzjerskiego. Ale czy to wszystko, co powinnaś wiedzieć? Otóż nie! Musisz koniecznie zapoznać się z kilkoma aspektami, na które koniecznie musisz zwrócić uwagę podczas projektowania swojego logotypu.

logo dla salonów fryzjerskich

  • Po pierwsze: odpowiednio dobrana kolorystyka

Zwróć uwagę na to, że kolor logo automatycznie definiuje grupę docelową, która będzie korzystała z usług świadczonych w Twoim salonie fryzjerskim. Decydując się na kolor różowy, filetowy lub czerwony od razu sygnalizujesz, że Twoja klientelą będą kobiety. Natomiast poruszając się w kręgu barw czarnych, brązowych tudzież szarych, zaznaczasz, że będziesz świadczyła usługi dla mężczyzn. Ale czy to wszystko jeśli chodzi o dobraną kolorystykę? Otóż nie! Bardzo ważne, jest to byś nie przesadzała z ilością kolorów. Wybierz jeden kolor dominujący.

  • Po drugie: trafna nazwa

I tutaj mogą pojawić się tzw. Schody. Bo to chyba najtrudniejszy element tworzenia logo salonu fryzjerskiego. Ważne jest to, aby wymyślona przez Ciebie nazwa salonu fryzjerskiego była spójna z tym co praktykujesz w swoim salonie fryzjerskim. Musi być adekwatna do stylu jaki panuje w Twoim salonie fryzjerskim i musi harmonizować z Twoimi usługami. Musie niejako przedstawiać ideę, jaką kierujesz się podczas tworzenia fryzur w swoim salonie.

  • Po trzecie: właściwe reprezentowanie biznesu

Brzmi to trochę enigmatycznie? Nie przejmuj się! Już wyjaśniam o co chodzi. Mam tutaj na myśli przede wszystkim to, aby wymyślone przez Ciebie logo odzwierciedlało charakter prowadzonych przez Ciebie usług. Chodzi też o to, by klient już po samej nazwie mógł się domyśleć, czego może spodziewać się po Twoim salonie i jaki charakter usług w nim góruje.

  • Po czwarte: dopasowany styl

Tworząc logo salonu fryzjerskiego, musisz pamiętać o tym, by było one tożsame ze stylem jaki panuje w Twoim salonie. Jeśli w Twoim salonie panuje styl tetro a Ty lubujesz się w czasach Ludwika XVI to koniecznie zasygnalizuj to w swoim logo. Natomiast, jeśli Twój salon fryzjerski urządzany jest w nowoczesnym stylu w którym panuje prostota i górują bryły, to niech i te kanciaste figury będą widoczne w Twoim logo.

  • Po piąte: uniwersalne zastosowanie

Projektując logo salonu fryzjerskiego, musisz pamiętać o tym, aby zawsze ono dobrze się prezentowało. By wyglądało tak samo ładnie w powiększeniu jak i w pomniejszeniu, kolorowe czy też biało – czarne. Jest to o tyle ważne, że nie zawsze masz wpływ na to, jak ktoś inny przedstawi Twoje logo, na przykład w Internecie czy też na ulotkach.

Na koniec pamiętaj o….

Pamiętaj, że ludzie kupując, kierują się na początku emocjami, a dopiero później uzasadniają swój wybór logiką. Tak samo jest z wyborem salonu fryzjerskiego. Dlatego, tak ważne jest logo Twojego salonu. Projektując logo, musisz dokładnie zastanowić się jaki nastrój ma odzwierciedlać logo, tak aby identyfikowało się z ideą Twojej firmy. A wyposażając swój salon nie zapomnij o nas - https://www.sprzet-fryzjerski.pl/